Jak pozostać w formie?

Kondycja fizyczna i dobra forma nie jest nam dana raz na zawsze. Aby pozostawała na wysokim poziomie, musimy wciąż o nią dbać. Nie jest to łatwe zadanie, potrzeba do niego sporo samodyscypliny i systematyczności. Jakie sprawdzone sposoby możemy zastosować, aby pozostać w dobrej kondycji jak najdłużej?

Nawyk

Spróbujmy wyrobić sobie po prostu nawyk związany z ćwiczeniami. Niech staną się one dla nas takim elementem jak na przykład codzienne mycie zębów. Nikt nie mówi, że nie myje zębów, bo nie ma na to czasu albo brakuje mu motywacji.
Codzienne ćwiczenia także powinny stać się nawykiem. Na początek postanówmy sobie, że będziemy się gimnastykować przez trzy tygodnie, nie odpuszczając żadnego dnia. Po tym okresie prawdopodobnie będziemy mieć już wyrobiony nawyk i naturalnie o określonej porze dnia, na przykład rano, zabierzemy się do ćwiczeń.

Karnet

Niektórzy mają na tyle dużo samodyscypliny, że zmobilizują się do ćwiczeń w domu. Inni muszą pomóc sobie jeszcze w inny sposób. Dla wielu ludzi jest to wykupienie karnetu na basen lub siłownię.
Karnet można wykorzystywać tylko w określonym czasie, na przykład w ciągu miesiąca. Jeśli zatem wydamy na niego sporą sumę pieniędzy, pewnie będzie nam szkoda pojawić się w murach siłowni zaledwie raz czy dwa. Może to być zatem świetna mobilizacja do ćwiczeń.

Szkolenia fitness

Jeżeli sport jest naszą pasją, z przyjemnością uczęszczamy na różne zajęcia i jesteśmy w dobrej formie, pewnie nie chcielibyśmy, żeby się to zmieniło. Świetnym sposobem na pozostanie w doskonałej kondycji fizycznej jest uczynienie ze sportu swojego zawodu.
Warto zapisać się więc na szkolenia fitness, dzięki którym zdobędziemy kwalifikacje potrzebne do zawodu instruktora. Praca zawodowa nie jest już zajęciem rekreacyjnym, więc mobilizacja do uczęszczania do niej jest znacznie większa. Możemy być pewni, że w tym zawodzie na pewno pozostaniemy w formie.

Grupa wsparcia

W mobilizowaniu się do aktywności fizycznej, warto skorzystać z pomocy znajomych, którzy mają podobny cel.
Możemy stworzyć silną grupę, z którą będziemy motywować się do wspólnego wysiłku. W kilka osób można biegać, chodzić na siłownię czy na basen, a jeśli grupa jest większa to także grać w gry zespołowe, na przykład siatkówkę czy koszykówkę. Łatwiej realizuje się swoje sportowe cele, jeśli można podzielić się z kimś sukcesami i szukać pocieszenia, kiedy spotka nas porażka.
Zorganizowanie sobie sportowej grupy wsparcia jest więc dobrym pomysłem na pozostanie w dobrej formie, szczególnie dla osób o słabej motywacji.
Tekst powstał we współpracy ze specjalistami z Akademii TotalFit Center

About the author

Related