Reklama tradycyjna czy internetowa?

Obecnie konkurencja na rynku jest duża i to praktycznie w każdej branży. To, dlatego przedsiębiorcy kładą tak duży nacisk na reklamę, która ma im zapewnić zainteresowanie i stałych klientów. Czy tradycyjne formy promocji to przeżytek? A może warto w nie inwestować?

Reklama tradycyjna


Jeszcze dekadę temu zapytani o najpopularniejsze formy reklamy, z pewnością bez wahania odpowiedzielibyśmy – reklama w radiu, reklama w prasie lub reklama w telewizji. Wszystko się zmieniło, odkąd mamy powszechny dostęp do Internetu. Reklama tradycyjna zeszła na dalszy plan, przedsiębiorcy zaczęli inwestować w nowoczesne formy promocji, które były po prostu bardziej skuteczne. Jak jest dzisiaj?

Siła Internetu jest tak duża, że wielu przedsiębiorców za bardzo zaufało reklamie internetowej, całkowicie rezygnując z tradycyjnych sposobów dotarcia do klienta. To duży błąd, gdyż każda strategia marketingowa, powinna być różnorodna. Pamiętajmy, że ulotki, banery, systemy targowe, ogłoszenia prasowe, także są ważne i mają szansę zainteresować klienta, który nie korzysta na co dzień z Internetu.

Reklama w sieci


Reklama internetowa jest ważna i to bezsprzecznie. Bez pozycjonowania, czy aktywności w mediach społecznościowych trudno byłoby zaistnieć firmie, nie mniej jednak tylko połączenie reklamy internetowej z tradycyjnymi formami promocji ma szansę przynieść dobre efekty. Ciekawym rozwiązaniem może okazać się content marketing, który buduje zaufanie klienta do marki, takie działania powinny być prowadzone długofalowo.

Targi branżowe


Firma, która dopiero stara się zaistnieć w branży, powinna brać udział w targach branżowych, które pomogą jej zaprezentować swoje usługi oraz znaleźć kontrahentów. W tym wypadku kluczowe są systemy targowe, które powinny być odpowiednio zaprojektowane i przygotowane. Do tego celu najlepiej wynająć firmę, która zajmie się zarówno projektem, jak i montażem. Systemy targowe są bardzo ważnym elementem, w końcu mają reprezentować naszą firmę, więc nie warto wybierać spośród ofert najtańszych. Młode firmy powinny szukać okazji do zaprezentowania się szerszemu gronu odbiorców, pamiętajmy, aby zaznaczyć swoją obecność wszędzie tam, gdzie jest to możliwe i jest zgodne ze specyfiką naszej działalności.

Możliwości promocji jest wiele, trzeba jednak wiedzieć, jak zaplanować działania, aby okazały się skuteczne i nie przyniosły efektów odwrotnych od zamierzonych. Pamiętajmy, że niezależnie od branży ważna jest różnorodność, umiar oraz uczciwość. Dobrze zaplanowana i rzetelnie przeprowadzona kampania, to klucz do sukcesu.

Tekst opracowany w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio

About the author

Related